BLOG
Mersin

Kína / Sanghaj

Hol vagyunk
Sanghaj a Kínai Népköztársaság legnagyobb lakosságú városa, melynek gazdasága és ipara az egyik legfejlettebb az országban. A XX. század első felében a britek, amerikaiak, franciák és japánok felosztották egymást között a várost, és a virágzó üzleti életnek köszönhetően Sanghaj hamar a Távol-Kelet egyik legfontosabb kereskedelmi helyszínévé nőtte ki magát. A világháború, a japán agresszió és a kommunista hatalomátvétel miatt azonban a város visszasüllyedt és csak a század végén indult újra virágzásnak, hogy napjainkra az egyik legnagyobb teherkikötő legyen a világon, és nem mellesleg az ország fontos turisztikai célpontja

Pénzneme
Pénzneme yüan (RMB vagy CNY)

Időeltolódás
Magyarországhoz képest nyári időszámítás alatt +6 óra, téli időszámítás alatt +7 óra

Meglátogattam
2016 nyarán

Utazás

Sanghajba jobb napokon már 120 ezer forintért is találunk retúrjegyet és egy átszálással akár 14 óra alatt is odaérünk Budapestről, de az út lehet kétszer ennyi is, jó sok várakozással két átszállás között. Ha Pekingből ruccannánk át Sanghajba akkor a 20-25 ezer forintnyi egyirányú jegy a reális ezért az alig több mint két órás repülőútért.

A városba érkezve két reptéren tehet le minket a repülő.

A Shanghai Hongqiao International Airport (SHA) 13 km-re van a belvárostól, innen a városba jutásnak több módja is van.

Mehetünk metróval, ebben az esetben a 2-es és a 10-es vonal valamelyikével jutunk be a belvárosba, a metrómegálló a terminál alatt található.

Mehetünk busszal, a T1-től a 806, 807 és 1207 jelzésű, a T2-től a Shuniu Line 4, Shuniu Line 9, Airport Bus Line 1 és 941 jelzésű busszal, éjszaka pedig a 316-os járattal, mely fél óránként indul, részletes leírás és árak itt.

Taxival a belváros kb. 60 yüan, és fél órás az út.

A másik reptér a Shanghai Pudong International Airport (PVG), ami nagyjából 30 km-re van a belvárostól.

A legmenőbb bejutási mód innen kétségkívül a maglev vonat használata. Ez a vonat nem a sínen fut hanem LEBEG felette, emiatt lebegő mágnesvasútnak is hívják. Mivel működési mechanikája miatt a sín sehol nem törhet meg végig az út és az autók felett vezet a pályája. Ha ez nem lenne elég ez a leggyorsabb üzemben lévő kereskedelmi szerelvény, ugyanis a 430 km/h-s sebességet is képes elérni. Ennek következtében a reptértől a belvárosig lévő távot 8 perc alatt legyűri, 15-20 percenként jár. A belvárosban a Longyang Rd. megállónál szállhatunk fel rá (ide a 2-es, 7-es és 16-os metró és megannyi busz hoz), egy út ára 50 yüan.

Maglev vasút Sanghaj

Ha a metrót választjuk, akkor a 2-es vonalat kell igénybe vennünk. Ezzel elmehetünk a másik reptérig is, csak közben a Guanglan Road megállónál a négykocsis metróból át kell szállnunk egy nyolckocsisba a Hongqiao reptér felé.

Taxival messze vagyunk a várostól, meglehetősen húzós ára van egy útnak, főleg éjjel, amikor más tarifák vannak. Összességében ha olcsón és praktikusan szeretnénk bejutni bármelyik reptérről, akkor a 2-es metró a legjobb megoldás. Előfordulhat, hogy egy útnál Sanghajban kell átszállni, de nem ugyanarról a reptérről megy a repülő ahova érkeztünk, ilyenkor áldja az ember a 2-es metrót, ami összeköti a két repteret.

Útlevél, vízum

Ha Sanghajba látogatunk akkor két lehetőségünk van, de mindkét esetben olyan útlevél kell, mely a belépés napját követően még legalább 6 hónapig érvényes, és az első variáció esetén van benne üres oldal a vízumnak amit beleragasztanak.

Magyarországon intézve a vízumigényléshez vinni kell az útlevelet, annak fénymásolatát és a kitöltött vízumigénylő adatlapot, melyre egy igazolványképet kell felragasztanunk. Amennyiben turistaként utazunk úgy az L vízumot kell igényelnünk, ahol a fentiek mellett még be kell mutatnunk a retúr repjegyünk, valamint a szállásfoglalást igazoló dokumetumokat, ha pedig látogatóba megyünk, akkor a vendéglátó által küldött meghívólevelet. Előfordulhat, hogy ezen felül is kérnek valamit (pl. bankszámlakivonatot), de erről csak a helyszínen szólnak, ha szükségük van rá. A dokumentumokat hétfőtől csütörtökig, 9-től 11:45-ig tudjuk bevinni a Nagykövetségre (1068 Budapest, Benczúr utca 18.), és egy hét múlva kapjuk meg a vízumot, miután a csekkel igazoljuk, hogy kifizettük a 19 ezer forintos vízumdíjat. Amennyiben sürgősen szükségünk van a vízumra kérhetünk másnapi átvételt (+8 ezer forint), vagy akár aznapit is (+11 ezer forint). A fenti információk mind megtalálhatóak itt, és az igénylőlapot is le tudjuk a honlapról tölteni. Ne hagyjuk az utolsó pillanatra a vízumintézést, érdemes legalább 3-4 héttel az utazás előtt elintézni!

TIPP: A nagykövetség vízumigénylésnél repjegyFOGLALÁST kér, tehát ha az igénylés időpontjában nem vagyunk 100%-ig biztosak benne mikor utaznánk, akkor elég ha egy lefoglalt jegyet mutatunk be. Ezt többek között a Pelikán honlapján tudjuk elintézni; kiválasztjuk az időpontot és az úticélt, fizetésnél pedig az átutalást kérjük. Így elég később fizetni, viszont a foglalás igazolását egyből megkapjuk e-mailben. Ha mégsem akkor megyünk és nem fizetjük ki a jegyet az sem baj, egyszerűen törlődik a foglalásunk.

A nagykövetségnél 9-től van ügyfélfogadás, de még ha oda is érünk nyitásra addigra már annyian állnak sorba a kapu előtt, hogy 11-re jutunk az ügyintézőhöz. Próbáljunk fél 9-ig odaérni, és akkor az elsők között jutunk be.

Sanghaj esetében van még lehetőségünk kihasználni az úgynevezett 144 órás vízumot is. Amennyiben a fentiekhez hasonlóan ugyanúgy van érvényes útlevelünk, a továbbutazásról szóló repjegyünk, valamint szükség esetén tudjuk igazolni a célországba szükséges vízumunkat, úgy 144 órás időtartamra vízum nélkül lehet tartózkodni Sanghaj közigazgatási határain belül. Eredetileg Pekinghez és néhány másik kínai városhoz hasonlóan itt is 72 órás volt a vízum nélküli tartózkodás megengedett időtartama, de ezt 2016. január 30-án 144 órásra emelték. Ebben az esetben Sanghaj, valamint a szomszédos Jiangsu és Zhejiang tartományok bármelyik határátkelőjéről tovább lehet utazni.

Javasolt oltás

Kínába utazva nincs kötelező oltás, és ha rövidebb időre érkezünk, akkor semmilyen vakcina nem szükséges. Ha esetleg hosszabb időt töltenénk el az országban, akkor javasolt a Hepatitis A, a Hepatitis B és a hastífusz elleni oltás. Kína bizonyos részein kellhet malária elleni vakcina és kolera elleni gyógyszer is, de Sanghajban nem.

Bund

A népszerű vízparti rész, a Bund évszázadok óta Sanghaj szimbóluma, többek között mert gyönyörű kilátás nyílik innen a túloldalon lévő híres épületekre (lásd lejjebb). A Huangpu-folyó nyugati partján található Bund a XIX. század közepén még csak egy kis kikötő volt, majd sorban épületek itt a kereskedelmi épületek, míg végül ez a hely lett Kína és Kelet-Ázsia egyik legfontosabb üzleti központja. A Bundot úgy is emlegetik néha, mint „a nemzetközi építészet múzeuma”, hiszen bankok, szállodák, exkluzív clubok találhatók itt, ide kattintva láthatjuk az épületek listáját is. Ugyancsak számos szobor keresztezheti utunkat itt sétálva, például Chen Yi, Sanghaj első kommunista polgármesterének szobra, vagy az Emberi Hősök szobra (Monument to the People's Heroes), a magas torony az ópiumháborúban elesetteknek állít emléket. Kedvenc szobrom a 2010 óta a Bund részét képző bronz bika, melyet Arturo Di Modica mester készített.

Bund bika Sanghaj

Metróval a East Nanjing Road megállónál szálljunk le a 2-es vagy 10-es vonalról, majd sétáljunk nagyjából 10 percet a Huangpu-folyó felé.

Ha a Bund-ról szeretnénk átmenni a tornyokhoz akkor ennek a legegyszerűbb módja a hajózás, pár perc alatt átér velünk a hajó, mindössze 2 yüanért. Természetesen itt is jó a tömegközlekedési kártya, ennek hiányában zsetont kell vennünk.

A Bund este még látványosabb, miután kivilágítják a túloldalon lévő felhőkarcolókat.

Bund Sanghaj

Bund felhőkarcolók

Gyöngy TV-torony

Sanghaj egyik híres tornya a sok képeslapon látható Gyöngy-torony vagy TV-torony (Oriental Pearl TV Tower), mely nagyjából egy km-re van a Shanghai Tower-től. Bár a 468 méter magas tornyot csak 1994-ben építették így nem része régóta a városnak, mégis Sanghaj egyik szimbólumának számít, és a világ egyik legmagasabb tv-tornya. Nemcsak jelközvetítőként, hanem többek között kilátóként is szolgál, de éttermet is találunk a toronyban. Három fő gömbje van, a legfelső az úgynevezett Space Module.

A toronynak több területe is látogatható, mindenhova kell belépőjegy. Ha csak a torony talapzatában lévő Municipal History Museum-ot látogatnánk az 35 yüan, a múzeum, a középső és alsó gömb megtekintése együtt 160 yüan, az előzőek és a Space Module (azaz a felső kis gömb) 220 yüan, a kombinált jegy pedig – felső gömb, múzeum és egy hajókázás a Huangpu-folyón – 200 yüan. 1 méter alatti gyerekeknek mindez ingyenes, 1-1,3 méter közötti gyerekeknek pedig 50%-kal olcsóbb. A fenti programokat mind 8:30 és 21:30 között látogathatjuk.

Közel a toronyhoz találunk egy Disney boltot, ahol a párizsi Disney bolthoz képest egyes dolgokat harmadannyiért tudunk megvenni.

A 2-es metró Lujiazui megállójánál kell leszállnunk, majd az 1-es kijáraton kimennünk.

Gyöngy-torony

Sanghaj Torony

A világ második és Kína legmagasabb épülete 632 méterével a Sanghaj Torony. A turisták a 119 emeletről tekinthetik meg a panorámát, ahova a lift 55 másodperc alatt repít fel, ami világrekord. Az épületben 0-24 órában nyitva tartó multinacionális vállalatokat, ötcsillagos szállodákat, előkelő üzleteket, rekreációs részleget és konferenciatermet is találunk, ha egyszer multimilliomosok leszünk és több pénzünk lesz bent nézelődni.

Ha fel akarunk menni a kilátásba gyönyörködni akkor erre 9:00 és 21:00 között van lehetőségünk, potom 180 yüanért.

Ugyanúgy a 2-es metró Lujiazui megállójánál kell leszállnunk mint a Gyöngy-toronynál, csak most az 4-es kijáratot kell használnunk, és párszáz méter séta után elérjük a Sanghaj Tornyot. A két torony között sétálóhídon tudunk közlekedni és fotózkodni.

Sanghaj torony

People's Square

Sanghajban a People’s Square jelenti a központot, ez az a hely, amit a leggyakrabban használnak viszonyítási pontként. Közvetlenül a város két legnagyobb vásárlóutcájánál található, melyek a Nanjing út és a Huaihai út. 1949 előtt, mielőtt létrejött volna a Kínai Népköztársaság, ezen a helyen egy lóversenypálya működött. Azonban mikor az új államformával be lett tiltva a szerencsejáték és a lóverseny, a pálya egy részét átalakították térré, mely többek között felvonulásoknak és ünnepélyes eseményeknek ad helyet. Az azt követő újítások óta ez Sanghaj legnagyobb tere, itt találjuk a Sanghaj Múzeumot, a Sanghaji Nagy Színházat (a világ egyik legnagyobb színpadjával), és a Sanghaj Várostervezési Csarnokot.

Megközelíteni az 1-es, 2-es vagy 8-as metróval tudjuk, a People’s Square megállónál kell leszállni, de máshonnan is könnyű megtalálni, mert a tér a város egyik közlekedési csomópontja.

Sanghaj Múzeum

A People’s Square-n található Sanghaj Múzeumban az ősi Kína művészetének hatalmas kiállítása, jellegzetes épülete könnyen felismerhető. A múzeum 11 galériára és 3 csarnokra van felosztva, úgy mint bronzkor, kalligráfia, ősi kerámiák, festmények, Ming és Csing korabeli bútorok, pecsétek stb. A múzeum szépen rendszerezett, gyönyörű épületben, és nem olyan tömény, mint ahogy azt más hasonló kiállításoknál megszoktuk.

Sanghaj múzeum kiállítás

Külön szépsége a dolognak, hogy a múzeumba ingyenes a belépés, amennyiben a napi 8000 fős limitbe beférünk (8000 fő felett már pénzért sem lehet bemenni, ez a napi látogatói határ). A múzeum minden nap 9:00-17:00-ig van nyitva, utolsó belépés 16:00-kor, vagy amíg a látogatók száma el nem éri a limitet. Néhány kiállításért kérhetnek belépői díjat.

Megközelíteni a 1-es, 2-es vagy 8-as metróval tudjuk, szálljunk le a People’s Square megállónál, és sétáljunk ki az 1-es kijáraton.

További információk a múzeum honlapján.

Sanghaj múzeum

Sanghaji Óceáni Akvárium

Sanghaj sem marad nagy akvárium nélkül, és bár itt nem "tartozik hozzá" állatkert mint Pekingben, a Sanghaji Óceáni Akvárium (Shanghai Ocean Aquarium) nagyon népszerű. Itt található a világ leghosszabb akváriumos alagútja; 155 méteren keresztül sétálhatunk úgy, hogy felettünk és mellettünk halak úszkálnak. Az akvárium két piramis alakú épületből áll, a fő- és a melléképületből.

A főépület a különböző élőhelyek szerint van felosztva; Kína zóna (az egyelten ilyen tematikájú akvárium a világon), Dél-Amerika zóna, Ausztrália zóna, Afrika zóna, Délkelet-Ázsia zóna, Hidegvizes zóna, Sarki zóna, Tenger és tengerpart zóna, Mélytengeri zóna és Különleges kiállítások. Több mint 15 ezer vízi élőlényt tekinthetünk meg, többek között nyílméregbékaféléket, medúzákat, leveles tengeri sárkányokat, császárpingvineket és egyéb ritka fajokat.

Az alábbi időpontokban etetéseket is láthatunk:

Fókák (Hidegvíz zóna): 09:45-09:55 valamint 14:15-14:25

Pingvinek (Sarki zóna): 10:00-10:15 valamint 14:30-14:45

Óceáni élőlények (Mélytengeri zóna): 10:30-10:45 valamint 15:00-15:15

Halak(Mélytengeri zóna): 10:50-11:00 valamint 15:20-15:30

Cápák (Mélytengeri zóna): 10:50-11:10 valamint 15:20-15:40

A felnőttbelépő 160 yüan, 1-1,4 méter magasságú gyereknek felnőtt kísérettel 110 yüan. A múzeum 9:00-18:00-ig látogatható (pénztár zárás 17:30-kor), júliusban, augusztusban, valamint kínai újévkor és a kínai nemzeti napon 21:00-ig hosszabbított nyitva tartás van (pénztárzárás 20:30-kor), további információk a honlapon.

Megközelíteni többek között a 2-es metróval tudjuk, a Lujiazui megállónál kell leszállni, és ha az 1-es kijáraton megyünk ki az Akvárium bejárata 200 méterre lesz, közel a Gyöngy-toronyhoz.

Yu yuan Kert

A Yu yuan Kert egy híres és népszerű park Sanghajban, melynek építését 1577-ben fejezték be. A park azért jött létre, hogy egy Ming-dinasztia korabeli hivatalnoknak a szülei kényelmesen töltsék öreg napjaikat, az azóta eltelt több mint 400 évben sok változáson ment keresztül a park.

A belépés után rögtön egy hatalmas sziklakerttel találkozik az ember, de felfedezhetjük még a Wanhua Kamrát, mellyel szemben két fa áll – az egyik egy 21 méter magas páfrányfenyő –, ezeket állítólag még a kert eredeti alapítója ültette a XVI. században. Leghíresebb része a Yuyuan Hall-lal szemben található Jade Szikla. A 3,3 méter magas szikla könnyen felismerhető a rajta lévő 72 lyukról (nem kell megszámolni, hogy pont annyi lyuk van-e rajta, nem további ötven másik lyukas szikla közül kell ezt felismerni). Ha egy füstülőt meggyújtunk alatta, vagy vizet öntünk rá a tetején, a füst és a víz mindegyik lyukon át távozik belőle.

8:30-16:45 között mehetünk be a parkba, 17:15-kor mindenkit kiterelnek. Júliusban és augusztusban, valamint decembertől márciusig a belépő 30 yüan, az év többi részében 40 yüan. 6 éven aluli és 1,3 méternél alacsonyabb gyerekek felnőt kíséretével ingyen látogathatják a parkot.

A 10-es metróval tudunk idejönni, a Yuyuan megállónál leszállva (1-es kijárat).

Jing'an templom

A város talán leghíresebb temploma a Jing'an templom. A templom története nagyon régre nyúlik vissza, még a III. században épült első változata, és 1216-ben költöztették az egész templomot mostani helyére.

A belépő 50 yüan, 2 yüanért vehetünk füstülőt, 7:30 és 17:00 között van nyitva. Vannak jegyárak aszerint is hogy a holdhónap melyik napnál jár, de nem vagyok még elég kínai hogy ezt megfejtsem.

A metrómegállóknál a Jing'an Temple-t kell keresnünk, ezt a 2-es és 7-es vonalon találjuk meg, az 1-es kijárat közvetlenül a templomhoz vezet.

TIPP: Ha nagyon megéheznénk a városnézésben a bejárattal majdnem teljesen szemben, a túloldalon találunk egy kiváló fánkozót.

Jingan templom

Jade Buddha Templom

Sanghaj másik híres temploma a Jade Buddha Templom, melyet 1882-ben építettek két Burmából hozott Buddha szobor miatt, az ülő és a fekvő Buddha szobor is teljes egészéből fehér jadéból lett faragva. A templom azóta megsemmisült de a szobrok szerencsére megmenekültek, és az eredeti templom helyére 1928-ban megépítették a Jade Buddha Templomot.

Bár a templom történelme nem régi, mégis a klasszikus építészeti stílusa és látnivalói különlegessé teszik egy olyan nagyvárosban, mint Sanghaj.

A templomba 20 yüanért léphetünk be, de ha a két Buddha szobrot is látni szeretnénk az további 10 yüan. 8:30 és 17:00 között látogathatunk ide.

Tömegközlekedve a 7-es metróval kell jönni és a Changshou Road megállónál leszállni. Az 5–ös kijáraton át a Xinhui úton sétáljunk, majd jobbra forduljunk be a Jiangning útra. Itt sétáljunk tovább az Anyuan útig, és jobbra fordulva megtaláljuk a templomot.

Nanjing út

A Nanjing út Sanghaj legnagyobb sétálóutcája, mely a Nanjing út keleti és a Nanjing út nyugati részéből áll. A régen kastélyokkal és nemesi kúriákkal tarkított út mára a világ legnagyobb vásárló kerületévé vált 6 km-es hosszúságával (pl. Párizsban a Champs-Élysées „csak” 1,9 km), ezen felül sok ünnepségnek ad otthont. A millió üzletben vehetünk ruhát, elektronikai cikkeket, ételeket, de több mozit is találunk az utcában. Keleti vége a Bund, így egy esti sétának a Nanjing úton tökéletes vége lehet a kivilágított felhőkarcolók látványa.

Ha enni szeretnénk akkor keressünk Food Plaza kiírásokat, az ilyen épületekbe belépve több emeleten keresztül válogathatunk az éttermekből.

food plaza Sanghaj

Egyebek mellett jöhetünk ide a 2-es metróval (West Nanjing Rd., a People's Square vagy az East Nanjing Rd. megállók), 10-es metróval (East Nanjing Rd. megálló), vagy 1-es, 2-es, 8-as metróval (People's Square megálló).

Nanjing út

Az utcában találunk egy m&m's World-öt, ahol két emeleten válogathatnuk a rengeteg féle csokiból (tényleg elképesztő választék van, elég megnézni a lenti képen a "The Great Wall of Chocolate"-et), ezen kívül jópofa m&m's-es tárgyakat is vehetünk.

m&m's bolt Sanghaj

Árak

Sanghaj – bár egy modern és sok elemében nyugatias város – még sincs elszállva árak terén. A boltokban a magyar árakhoz hasonló összegekért tudunk bevásárolni, kivéve a Kínában nem igazán kapható dolgokat: sajt, majonéz, nem kínai tészták stb., ezeknek elég magas ára van. Ha nem a sétálóutca legelőkelőbb éttermében vacsorázunk akkor 1500 Ft-ért már szuper adag ételt tudunk venni.

Aktuális kínai yüan árfolyam ide kattintva.

Mit érdemes enni-inni

A food plaza-kban bátran lehet kísérletezni a kínai kajákkal, biztos hogy mindenki talál olyat ami ízleni fog neki, de ezen kívül az utcai árusoknál is sokszínű választékot lelünk.

Sanghaj utcai étterem

Az ország legnépszerűbb söre a Tsingtao, bárhol találunk ilyet, bár én személy szerint inkább az Anchor-t javaslom.

Közlekedés

Sanghajban utazhatunk metróval és busszal is, de a hatalmas forgalmi dugók miatt érdemes a metró mellett dönteni, mely kényelmes, könnyen ki lehet rajta igazodni, és angolul is segít minket a tájékozódásban, ráadásul a 2-es vonal érinti a legtöbb nevezetességet, valamint a két repteret is. A folyón közlekedhetünk hajóval is.

A közlekedésnél érdemes a Sanghaji Tömegközlekedési Kártyát (Shanghai Public Transportation Card) kiváltani, mely érvényes a metrón, buszon, kompon, a maglev vasúton és néhány taxiban is.

Sanghaj tömegközlekedési kártya

Ilyen kártyát vehetünk többek között minden metrómegállóban vagy minden Shanghai Pudong Development (SPD) Banknál, az új kártyán a depozit 20 yüan, és azon fel 80 yüant legalább rá kell tölteni (minimum 10 yüant vagy ennek szorzóit tudjuk rátölteni). 8 yüannal mínuszba is lehet menni, habár a nullás vagy mínuszos kártya nem működik amíg fel nem töltjük. A kártya használatával nem kell minden metrózás előtt kiállni a hosszú sorokat a jegyvásárlós automatáknál. Ha mégis külön jeggyel metróznánk, a megtett távolságtól függően a jegy ára 3 yüannál kezdődik (az 5-ös vonalon csak 2 yüannal), és az első 6 km után minden hatodik km extra pénzbe kerül. A belvárosban átlag 6 yüanból mindenhonnan el lehet metrózni mindenhova.

A kártyán lévő pénzt visszatérítik, a legegyszerűbb ha 10 yüannál kevesebb az egyenleg rajta, akkor rögtön megcsinálják. Ha 10 és 2000 yüan közötti az összeg akkor kérik a blokkot is a visszacserénél, valamint felszámítanak 5% kezelési költséget. Csak a sima Tömegközlekedési Kártyát váltják vissza, a szuvenír (kínai ünnepes, kínai látványosságos stb.) és az egyéni (karácsonyi, csillagképes stb.) változatát nem! Visszaváltásra kevesebb hely van mint vásárlásra vagy feltöltésre, az alábbi linken lejjebb görgetve láthatunk párat.

Ezen felül vehetünk 24 órás (18 yüan) és 72 órás (45 yüan) jegyet is, mellyel ezen időszakok alatt bármennyit utazhatunk, az időtartam az első használattól indul.

Vehetünk kombinált jegyet a maglev vonatra és a metróra is. Az egyirányú maglev vasút+24 órás metró bérlet ára 55 yüan, a retúrjegyes maglev vonat+24 órás metrójegy ára 85 yüan.

Sanghaj metró

Tippek

Ne legyünk lusták sétálni a városban, a People’s Square-től elindulva a Bund felé kis kínai üzletek között megyünk miközben hatalmas felhőkarcolók vannak körülöttünk, különleges élmény.

A városban elég nagy távolságok vannak így mindenképp igénybe fogjuk venni a tömegközlekedést, ha nem szeretnénk kiszúrni magunkkal akkor olyan szállást válasszunk, ami közel van valamelyik metrómegállóhoz.

Ha úgy érzed hogy nem bírod sokáig facebook, google, youtube stb. nélkül, akkor fizess elő VPN-re.

Alkudj bátran, mert tényleg nincs mit vesztened. Vagy odaadja olyan alacsony áron ahogy kéred (mondjál bármilyen pofátlan ajánlatot) vagy elküld, biztos megtalálod ugyanazt a dolgot kicsit arrébb is.

Otthon előre ments el a telefonodba a fontos helyeket, címeket, hogy meg tudd mutatni a taxisofőröknek.

Az sem baj, ha van egy fordító alkalmazás a telefonodon.

Ha csak egy napod van

Reggel metrózzunk a People’s Square-re és menjünk el az ingyenesen látogatható Sanghaj Múzeumba, ahol egy nagyon érdekes tárlatot tudunk megnézni. Ezt követően sétáljunk le a Bund-ig, ahol már látni fogjuk a város jelképeit, a Gyöngy- és a Sanghaj-tornyot. Ha kigyönyörködtük magunkat a látványban akkor ideje hogy közelebbről is megnézzük a felhőkarcolókat, úgyhogy kompozzunk át a túloldalra. A neves épületek között a forgalom fölé emelt gyalogos járdán tudunk sétálni, majd a metróval visszatérhetünk a folyó másik oldalára. Sétáljunk el a Nanjing utcába, és nézelődjünk a millió árus és bolt választéka között a világ legnagyobb sétálóutcájában.

Érdekességek

Ha több is érdekel Sanghajról, az emberekről, szokásaikról, a különleges helyekről, akkor kukkants rá a blogom idevonatkozó bejegyzésére.