BLOG
Isztambul
Kappadókia
Mersin

Papírok a bőröndből / Cikkek / Hova utazhatunk – és hova nem?

2020-06-04 15:49:21

Nem tudom ti hogy vagytok vele, de nekem nagyon hiányzik az utazás, és kifejezetten frusztráló, hogy rajtam kívülálló okok miatt nincs erre lehetőségem. Viszont ahogy telnek a napok egyre több ország enyhít a szigorításokon, és Európa kezd egy kicsit kinyílni. Most összegyűjtöttem a jelenlegi szabályozásokat, hogy ma, június 4-én milyen feltételekkel utazhatunk külföldre, és mit kell tennünk, ha hazajöttünk.

Először is fontos megemlíteni, hogy az utazásnak két oldala van. Egyrészt, hogy milyen feltételekkel léphetünk be az adott országba, másrészt, hogy mi vár ránk, ha onnan hazajöttünk. Az egyszerűség kedvéért kezdjük hátulról.

A legtöbb esetben ha hazajövünk külföldről kötelező 14 napos karanténba kell vonulnunk. Ez alól az adhat felmentést, ha bebizonyítjuk, hogy már átestünk a fertőzésen (amire jelenleg hivatalosan csak az ország 0,0002%-a jogosult), vagy arról van papírunk, hogy érkezés előtt legalább 14 napot hatósági karanténban töltöttünk külföldön, és ez a papír nem régebbi 4 napnál. Aki nem fertőzésgyanús, de nem is tudja igazolni, hogy nem beteg annak karanténba kell vonulnia, de kérhet méltányossági kérelmet az alábbi honlapon. Fontos, hogy ezt az országba való belépéskor, vagy előtte kell kérvényezni.

Vannak még egyéb rendelkezések, enyhébb szabályok vonatkoznak például azokra, akik üzleti úton vannak vagy agrárágazatban dolgoznak, illetve néhány országból hazatérve lazábbak a karanténszabályok. A „rendes” karantén egyébként 14 napos, amibe az első, azaz a nulladik nap nem számít bele, tehát 14 teljes nap kell, ezalatt a rendőrség jön ki ellenőrizni (bár hozzám csak egyszer jöttek ki két hét alatt).

Tehát ez vár ránk a legtöbb esetben ha hazatérünk, na de hova mehetünk egyáltalán? Lássuk a lenépszerűbb úti célokat!

FRISSÍTÉS:

Június 6-tól korlátozás nélkül utazhatunk Ausztriába, Szlovákiába és Csehországba, azaz sem oda-, sem visszafelé nem kell a negatív teszt, ahogy kötelező karantén sincs.

Horvátország

Horvátországba szabadon utazhatunk, DE onnan hazatérve továbbra is kötelező itthon a két hét karantén. Ez valószínűleg azért van, mert a horvátok Olaszország felé is megnyitották a határaikat, és ez a magyar kormány szerint kockázatos.

Ausztria

Ausztriába Magyarországról magyar állampolgárként szabadon utazhatunk be június 4-től, nem kell sem teszt, sem karantén, nincs határellenőrzés sem. Visszatérve nem kell itthon karanténba vonulnunk, ha van 4 napnál nem régebbi negatív tesztünk angol vagy magyar nyelven.

Olaszország

A déli ország megnyitotta belső és külső határait is, június 15-ig az EU tagoknak és Nagy-Britanniának, utána pedig mindenkinek, kötelező karantén nélkül utazhatunk oda. Ugyanakkor hazatérve a már sokszor említett kéthetes házi őrizet vár ránk.

Franciaország

Sajnos az Eiffel-tornyot és társait nem láthatjuk még egy ideig, ebbe az országba tilos a belépés legalább június 15-ig. Ha átutazni szeretnénk akkor ki kell töltenünk egy nyilatkozatot, aminek itt érhető el a linkje.

Németország

Németország is zárva van a turisták előtt legalább június 15-ig. Jelenleg mindenkinek aki beutazik kötelező a kéthetes karantén, de fokozatosan szeretnék enyhíteni a szabályokat az EU-tagállamok számára.

Ciprus

Ide jelenleg csak negatív teszttel utazhatunk, aminek 3 napnál frissebb PCR tesztnek kell lennie, de ha várunk június 20-ig utána már arra sem lesz szükség. Annyira próbálják visszacsalogatni a turistákat, hogy azt ígérték aki náluk fertőződik meg a koronavírussal annak a személynek és családjának állják a kezelés és a nyaralás teljes költségét. De ahogy a legtöbb országnál úgy itt is fennáll a kötelező kéthetes karantén hazatérés után, akkor is, ha június 20-a után utazunk.

Spanyolország

A járvánnyal az egyik legjobban sújtott ország Spanyolország, ahova július 1-től utazhatunk be úgy, hogy nem kell ott kéthetes karanténba mennünk. Reméljük addigra itthon is eltörlik ezt a szabályt.

Portugália

Portugália szárazföldi részére már kötelező karantén nélkül beutazhatunk, míg az Azori-szigetekre és Madeirára kicsit más szabályok vonatkoznak. Az Azori-szigetekre 72 óránál frissebb teszttel lehet beutazni, míg Madeirán kéthetes karantén vár ránk, ha nincs 72 óránál frissebb tesztünk.

Málta

A kis szigetország elég szigorú, jelen állás szerint július 1-ig nem fogad turistákat.

Görögország

Itt több szakaszban nyitják meg a határokat, június 15-ig mindenkit letesztelnek, az eredmény megérkezéséig egy hotelben szállásolnak el (ez kb. egy nap és az állam fizeti), negatív tesztnél 7 napos otthoni karantén van, pozitív tesztnél 14 napos államilag ellenőrzött karantén. Egy szó, mint száz, június 15-ig nem érdemes Görögországba menni. Utána már csak azokat ellenőrzik a fenti módon, akik a járvány szempontjából kritikus reptérről érkeznek, ezeknek a reptereknek itt a listája. Magyarország reptere nincs rajta így jók vagyunk, szúrópróbaszerűen ellenőrizhetnek csak, de ha a fenti repterek egyikéről érkezünk akkor ugyanaz a szívás vár ránk, mint június 15-e előtt. Július 1-től még jobb a helyzet, akkor már csak a szúrópróbaszerű ellenőrzés marad.

Nagy-Britannia

Ez egy kicsit fura számomra, mert június 8-ig gond nélkül be lehet utazni, de aznaptól már kötelező lesz érkezés után a kéthetes karantén, azaz amíg a többi ország enyhít ezen a téren, ők pont most szigorítanak.

A legtöbb információt a konzuli szolgálat honlapján találtam, ezek a szabályok napról napra változnak, ne felejtsetek el tájékozódni közvetlenül indulás előtt a legfrissebb hírekről!

Így állnak a dolgok most június 4-én, remélem egyre több lehetőségünk lesz utazni. Kimaradt valamelyik ország ami érdekelne? Írd meg, és egy másik cikkben azokat is összegyűjtöm! Tudsz üzenetet küldeni Instagramon és Facebook-on keresztül, valamint lehet hogy utazni nem tudunk most, de a Youtube videóimmal nagyon sok helyre el tudnak vinni!